Viliam Majda

Bieda ŽSR - štvrtý diel

V poslednom blogu som spomenul rok 2017, kedy prebehlo v médiách zopár informácií a tlačoviek k cenám, za ktoré ŽSR predáva teplo svojim odberateľom. Pripomínam aj článok v Žilinskom večerníku k tejto kauze.

13.4.2020 o 13:29 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  136x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Bieda ŽSR do tretice

Pripomieniem prvé dva dôvody stavu ŽSR ako najslabšieho článku dopravnej sústavy SR. 1. Zúfalá, dvadsiateho prvého storočia nehodná, dopravná cesta; 2. verejné obstarávanie na ŽSR od začiatku ich fungovania za…

10.4.2020 o 18:23 | Karma článku: 1,08 | Prečítané:  133x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie Druhý dôvod problémov ŽSR

Tvrdím, že tým dôvodom je ficovsko-mečiarovský prístup k verejnému obstarávniu akejkoľvek služby, tovaru či práce potrebnej pre fungovanie ŽSR. A tvrdím, že za Dzurindu tento prístup pretrvával. Prečo?  

7.4.2020 o 20:36 | Karma článku: 1,08 | Prečítané:  135x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Bieda ŽSR

Prečo píšem konkrétne o ŽSR a nie všeobecne o železniciach? Lebo ŽSR je fundamentálna chrbtová kosť nielen železničnej dopravy ale celého systému verejnej dopravy.

5.4.2020 o 9:47 | Karma článku: 1,63 | Prečítané:  163x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie Čo navrhuje spoločenstvo Európskych železníc pri EU a čo potrebuje doprava?

Liberalizácia dopravy pri záchrane najmä ŽSR musí byť doplnená ešte tromi činiteľmi. V predchádzajúcom článku bola spomenutá chýbajúca etika. Ďalšie dva sú:

1.4.2020 o 20:02 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  43x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie - Teda aká má byť výška príspevku na rozdiel?

Aj v liberálnom Anglicku platí verejná správa za regionálnu dopravu. Ak chceme, aby verejná osobná doprava fungovala, začnime budovať integrované dopravné systémy pre osobnú dopravu s parkoviskami pri staniciach…

30.3.2020 o 8:30 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  55x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie - ako vidia železnicu vo vyspelých krajinách?

Prieskum spoločenstva európskych železníc pri Európskej komisii (CER) ukazuje, že žiadna z európskych železníc nedostala každý rok celý objem príspevku na rozdiel.

27.3.2020 o 14:07 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  48x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie - Môžu sa dopravcovia vo verejnej doprave správať marketingovo?

Nápad, aby sa dopravcovia správali marketingovo, sa dá realizovať iba obmedzene. Dôvodom je zmluva o dopravných výkonoch vo verejnom záujme.

25.3.2020 o 18:39 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  28x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie - Prečo začali vlády znižovať príspevok na rozdiel pre dopravu?

Poznáme výrok: štát nie je dobrý gazda. Gazda vytvára majetok celý život a patrí len jemu. Štát je však množina ľudí spojených jazykom, tradíciami, územím ...

23.3.2020 o 20:03 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  39x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Pokračovanie - Verejná doprava je služba so silným prvkom sociálnosti.

V minulosti podobne ako ostatné služby verejná doprava začínala trhovo. Vodná doprava (najstaršia) slúžila hlavne na prepravu tovaru. Popri tom sa zviezli aj cestujúci.

21.3.2020 o 8:22 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  25x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Je nutné dotovať dopravu?

Aby som to vysvetlil hneď na začiatku – dotácia je finančný príspevok poskytovaný pravidelne alebo nepravidelne najmä verejným inštitúciám.

19.3.2020 o 19:59 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  42x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Riešenie pre osobnú železničnú dopravu a štátneho dopravcu

SNS vymyslelo výraz Národný dopravca. A vyšachovalo Regiojet z trate Bratislava- Košice. Aj najväčší priaznivci končiacej vlády uznávajú, že namiesto Národný dopravca sa pre ZSSK viac hodí výraz Národný popravca

14.3.2020 o 12:57 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  65x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Má vedúci pracovník kontrolovať prácu svojich podriadených?

Predstavte si firmu, ktorá vydá internú smernicu, v ktorej svojim riadiacim pracovníkom neuloží povinnosť kontrolovať prácu podriadených

11.3.2020 o 21:09 | Karma článku: 1,18 | Prečítané:  111x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Flexibilná doprava

Teraz sa sporadicky objavujú správy o tom, že od roku 2021 by mohli začať poskytovať osobnú dopravu z odľahlých dediniek okolo Trnavy a Nitry malé deväťmiestne dodávky,

7.3.2020 o 21:51 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  48x | Diskusia: 1 príspevok
Viliam Majda

Poďme konečne vybudovať integrovaný dopravný systém

Vo verejnej doprave trh nikdy nebude fungovať v plnom rozsahu. Preto ten, kto ju organizuje a platí cez rozdiel tržieb a ekonomicky oprávnených nákladov, potrebuje mať svoj nástroj na kontrolu nákladov dopravcu.

6.3.2020 o 1:18 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  42x | Diskusia: 0 príspevkov
Viliam Majda

Využitie logistiky a telematiky na rozvoj SR

Sofistikované riešenie pre rozvoj Slovenska, keď automobilky začnú mať problém kvôli elektromobilom. Slovensko nemá more. Ale má ideálnu polohu uprostred Európy a aj na hraniciach bývalého Sovietskeho zväzu…

2.3.2020 o 9:42 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  74x | Diskusia: 0 príspevkov

Už ste čítali?