Flexibilná doprava

Autor: Viliam Majda | 7.3.2020 o 21:51 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  50x

Teraz sa sporadicky objavujú správy o tom, že od roku 2021 by mohli začať poskytovať osobnú dopravu z odľahlých dediniek okolo Trnavy a Nitry malé deväťmiestne dodávky,

aby mali ľudia z týchto samôt rovnako frekventované spojenie ako ľudia z väčších obcí. Tento systém funguje už viac ako 30 rokov v západnej Európe. Skúsenosti s týmto systémom a s obdobnými druhmi flexibilnej dopravy som doniesol na Slovensko už v roku 2006. Hoci som ho ponúkal samosprávam už vtedy, trvalo 13 rokov, kým sa začali ukazovať prvé lastovičky. Ale obávam sa, že bez dôkladnej znalosti celej problematiky flexibilnej dopravy tento pokus pôjde do stratena. Táto dopravná služba má nielen svoje výhody ale aj svoje úskalia. Kto sa na ne nepripraví vopred, tak ho tieto nevyhnutné prevádzkové problémy unavia a zničia energiu a potenciál celého - inde úspešného - projektu. Práve dôkladná znalosť nielen problematiky flexibilnej dopravy (na západe známej ako Demand responsive transport) ale aj potenciálnych rizík, ktorými už úspešní dopravcovia v Nemecku, Anglicku či Francúzsku prešli, garantuje, že projekt s malými dodávkami bude úspešný. A ja ponúkam práve takéto znalosti a skúsenosti. A následne obnovenie života v odľahlých dedinkách, zníženie individuálnej dopravy, ktorú úspešne nahradí verejná a to, o čom sa dnes najviac hovorí – zníženie emisií a vyššiu ochranu životného prostredia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Hygienik Mikas: Ťažko sa mi pracovalo za Pellegriniho aj Matoviča

Ján Mikas vraj netušil, že zo sanitárnych dní v nedeľu vznikne taký politický problém.

Dobré ráno

Dobré ráno: Sudca Truban pustil Bödöra, jeho rodina pritom tiež dostala dotáciu

Sudca kandiduje na šéfa Špecializovaného súdu.

Koalícia sa na Kollárovi pohádala, extrémisti tlieskali

Za odchod Kollára hlasovalo päť poslancov.


Už ste čítali?